tisdag 19 maj 2009




Hej Vänner o familj!




Idag Tisdag o äntligen sol, efter en veckas regn o hårda vindar, jag då till och med jag
( Anett )längtar efter värme. Vi har eldat som attan i brasan, vinter ljus förådet är snart slut!!
Men idag, eftermiddag var det sommar igen o Camps bay visade sig från sin bästa sida.
Susanne ringer just som jag lämnat killarna på karate träningen, som är i en gammal fin byggnad
med trä golv och stora skjut dörrar ut mot, vacker park o hav.
Jag går över gräsmattan med bergen bakom mig, blå himmel på väg mot tennis banorna
50 meter bort från killarna för att öva på min serve.
Solen värmer o mellan koncentrationen på att kasta upp bollen i rätt vinkel så ser jag havets vågor slå in mot stranden.
Jag jobbar på serven i en timme sen går jag samma väg tillbaka o hämtar killarna.
Dom tar sina spark cyklar o vi cyklar längs med havet "hem" till vårt hus.
Solen håller på att gå ner i havet, klockren solnedgång.'
Killarna bestämmer sig för att leka restaurang, skriver meny, dukar fint.
Fixar kock hattar och tar upp beställning.Vi sitter på altanen, Jacob o Anton har nyss kommit hem, fotbolls match i Wynberg.
vi beställer, jacob tar waterfall, jag dripp dropp och Anton orange juice.
Vissa saker är så otroligt mycket enklare här nere, närheten till....lívet


Om man nu uppskattar just det här livet!!




1 kommentar:

eva berg sa...

hej vannen dar!
va harligt att lasa..
jag hoppas allt ar bra och att ni njuter allt ni kan , livet ar ju som sagt har och nu och inte sen...det blir liksom inte battre sen utan det ar nu som galler!

all karlek o manga tankar
eva