söndag 25 januari 2009

Forts söndagskväll

Ursäkta att bilderna kommer lite huller om buller, men så här ser det ut i Jaspers klassrum. Glömde att infoga den förut. Jasper pratar lite engelska men JoJo översätter en hel del också.
Nog för ikväll, Godnatt alla vänner därhemma.
En stilstudie att försöka efterlikna.



Pernilla visar grundpositionerna i surfingkonsten


Idag har vi också vart på födelsedagsbrunsch hemma hos Pelle o Pernilla. Det var svenska o sydafrikanska vänner där. Kul att träffa nya människor. Träffade en svensk kille som gick samtidigt med mig i Lund, som dessutom kände till Granit väl eftersom han var leverantör till Designtorget bl.a. Han var här nere och kitesurfade några veckor o var gammal barndomsvän med Pernilla.



Utsikten uppifrån toppen.




Anett o Anton var uppe på Lions Head idag, satte nytt tidsrekord, Anton 30 min o Anett 35 min. Jag ska ta o trava upp ngn dag jag också, när jag nu sliter mig från strand, pool o tennisspelande. Skoja bara.





Ibland så är hela Lions Head innesluten i moln så att det ser ut som en sockertopp, eller att den är snötäckt. Häftig syn är det i all fall.






Sigge fick en stor vägg av pepparkakshuset.






Så här ser det ut på julgransplundring i Camps Bay. pernilla går lös på pepparkakshuset till killarnas stora glädje.








2 kommentarer:

Anonym sa...

Sköna bilder!!

partille fanclub sa...

Med två plusgrader, olika nyanser av grå himmel och råruggigt fuktigt klimat känns det skönt att se att det finns ett liv med sol nån annanstans på klotet...

ser fantastiskt härligt ut, speciellt kul att se killarna i nya frisyer med skoluniformer! Nu väntar jag på att se Jacob och Sigge surfa på den stora oceanen...